מבוא ללקויי למידה והתנהגות
תכנית קורס מתוקשב

מטרת הקורס
לא כל אחד מתנהג כפי שאנו מצפים. האחד אדיש, האחר מגיב מהר מדי ובחריפות רבה מדיי, השלישי מתקיף והאחר מתגונן. כדי להבין את הסובב אותנו, אנו צריכים להכיר את הבעיות הרווחות. להבין - פירושו לסלוח. לסלוח - פירושו להזדהות, ואפשרות לשנות את הדברים ולשפר אותם.  זו מטרת הקורס.

כותב הקורס:
פרופ' יהודה איזנברג
יועצים:
ד"ר אברהם רבינוביץ, פסיכולוג קליני, המחלקה לפסיכולוגיה, אוניברסיטת בר אילן; פרופ' חוה זיגלמן, אוניברסיטת הרווארד, זיכרון; ד"ר אריאל גרוס, אבחונים; רבקה טוקר – יועצת ומומחית לבעיות קריאה ואבחונים

פרק לדוגמא

הקדמה ללומד הקורס (לחץ כאן לצפייה בהקדמה)

לקות למידה מהי? 
 1. הגדרה חינוכית ומשפטית של לקות למידה 
 2. תיאור כללי של הליקויים - הגדרה ותחומים 
 3. סוגים שונים של לקויים 
 4. ואולי אין כלל לקויים?

לקויי למידה התפתחותיים 
 מבוא 
 5. מנגנון הזיכרון והשכחה 
 6. דרכי הוראה לתלמידים עם קשיי זיכרון 
 שאלה של אם ותשובת היועץ 
 7. ליקויי שפה אצל ילדים

לקויי קשב וריכוז 
 מבוא 
 8. הפרעות קשב בבית ספר יסודי 
 9. יחסי הורים וילדים והבט לימודי וחברתי 
 הקרב על הריטלין

היפראקטיביות ואימפולסיביות 
 מבוא 
 גם אני הייתי ילד היפראקטיבי 
 10. הפרעת קשב והיפראקטיביות 
 11. אימפולסיביות 
 מתוך שני יומנים אישיים

לקויי למידה למודיים - אקדמיים 
 12. מבוא 
 מבוא לדיסלקציה: מנגנון הזיכרון והקריאה 
 13. דיסלקציה: התופעה והטיפול בה 
 14. דיסלקציה היבטים חברתיים ורגשיים 
 15. דיסקלקוליה - כשלון בחשבון 
 16. דיסגרפיה 
 17. לקות למידה לא מילולית 
 18. שאלונים

אבחון 
 19. סוגי האבחון 
 20. אבחון בגיל הרך

דרכי הוראה והדרכה 
 מבוא 
 21. לעזור לתלמידים קשי למידה וללמד את כולם 
 22. עקרונות מנחים בהתמודדות עם ADHD 
 23. התמודדות בכיתה עם ילדי הפרעת קשב וריכוז 
 24. התאמות בדרכי הלמידה ובדרכי הבחינה

תפקיד ההורים וקשייהם 
 מבוא 
 25. הפרעת קשב וריכוז בעיני המשפחה

עבודת סיכום 
 26. עבודת סיום



פרק לדוגמא